قرص فلوکونازول و نحوه مصرف آن برای عفونت
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

نام علمی دارو : فلوکونازول-Fluconazole

نام تجاری : دیکلوفان - Diflucan

گروه دارویی: داروهای ضد قارچ


موارد مصرف و نحوه استفاده از فلوکونازول

فلوكونازول‌ يك‌ داروي‌ ضد قارچ‌ است‌ كه‌ براي‌ عفونت‌هاي‌ كانديدايي‌ دهان‌ (برفك‌)، گلو و واژن‌ و ديگر عفونت‌هاي‌ قارچي‌ كمتر معمول‌، تجويز مي‌شود. این قرص متعلق به گروهی از داروهای ضد قارچی است. این قرص با متوقف کردن رشد برخی از انواع قارچ عمل می کند.

- قبل از شروع مصرف فلوکونازول و هر بار که این قرص را خریداری می کنید، اطلاعات قرص را مطالعه کنید. اگر سوالی دارید، از دکتر یا داروساز خود بپرسید.

- این دارو را به صورت خوراکی با یا بدون غذا طبق دستور پزشک، معمولا یک بار در روز، مصرف کنید.

- اگر فرم مایع این دارو را مصرف می کنید، قبل از مصرف، بطری را به خوبی تکان کنید. دوز دقیق را با استفاده از قاشق اندازه گیری خاص اندازه گیری کنید. از قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز به درستی اندازه گیری نشود[1].

- دوز دارو بر اساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان است. برای کودکان، دوز مصرفی بر اساس وزن است. به طور كلی در كودكان، دوز دارو نباید روزانه از 600 میلیگرم تجاوز كند، مگر آنكه پزشک تشخیص دهد.

- هنگامی که سطح دارو در بین ثابت باشد، دارو بهترین عملکرد خود را نشان میدهد. بنابراین، دارو را هر روی در ساعتی خاص مصرف کنید.

- این دارو را ادامه دهید تا مقدار کامل تجویز شده تمام شود، حتی اگر بعد از چند روز علائم ناپدید شدند. متوقف کردن این دارو در اوایل ممکن است باعث رشد قارچ شود، که ممکن است منجر به بازگشت عفونت شود [2].

ادامه در لینک زیر 

قرص فلوکونازول و نحوه مصرف آن برای عفونت

 

 





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 22 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: